TRATAMENTUL ENDODONTIC | DentaClinic

TRATAMENTUL ENDODONTIC

Tratamenul endodontic (cunoscut și ca „tratamentul de canal” sau „scoaterea nervului”), se aplică în cazul în care nervul dintelui este distrus ireversibil de carie sau de o traumă. El reprezintă una dintre cele mai frecvente proceduri stomatologice care tratează inflamațiile și infecțiile prezente în interiorul dintelui (camera pulpară și întreg sistemul de canale radiculare), protejându-l astfel de complicații și infecții ulterioare care pot duce la pierderea dintelui de pe arcadă.

DE CE SA FOLOSIM MICROSCOPUL ÎN TRATAMENTUL ENDODONTIC?

Tratamentul endodontic efectuat cu ajutorul microscopului ZEISS OPMI PICO este în prezent cel mai complex mod de lucru în endodonție. Întotdeauna un tratament dentar de calitate necesită pe langă experiența și profesionalismul echipei medicale folosirea aparaturii și tehnologiilor performante pentru ca rezultatul să fie unul conform așteptărilor.

Microscopul poate fi folosit în toate procedurile stomatologice, dar cel mai adesea este utilizat în endodonție pentru tratamentele de canal. Inflamațiile sau infecțiile pulpare apar cel mai adesea datorită agresiunii bacteriene din cariile profunde sau de mari dimensiuni, traumatismelor la nivelul danturii sau afectiunilor parodontale. Dacă nu se instituie un tratament endodontic complet și complex, infecția se poate extinde la țesuturile invecinate, dintele trebuie extras de pe arcada, el constituind o sursă de durere și un focar de infecție pentru organism.

Tratamentul endodontic mai este cunoscut si sub numele de “tratament de canal” sau “scoaterea nervului”. El reprezinta una dintre cele mai frecvente proceduri stomatologice care trateaza inflamatiile si infectiile prezente in interiorul dintelui (camera pulpara si intreg sistemul de canale radiculare), protejandu-l astfel de complicatii si infectii ulterioare care pot duce la pierderea dintelui de pe arcada.Pe langa folosirea microscopului ZEISS OPMI PICO,clinicile noastre reusesc sa adapteze metode de utilizare a sistemului de izolare cu folii de diga.

Pe lângă folosirea microscopului ZEISS OPMI PICO, clinicile noastre reușesc să adapteze metode de utilizare a sistemului de izolare cu folii de digă.

CUM IZOLAM ?

Izolarea dintelui se realizează cu ajutorul unui sistem numit digă dentară. Aceasta constă in aplicarea unei folii din latex, susținută pe dinte cu ajutorul unei cleme și a unei rame. Avantajele acestui sistem sunt multiple:

• asigură un camp de lucru uscat, dezinfectat, fară salivă și sânge
  • protejează parțile moi adiacente (limba, obraji, buze)
  • îmbunătățește vizibilitatea

În domeniul endodonției se spune ca "nici un tratament endodontic nu ar trebui realizat fără digă".

Pentru a putea realiza cele mai sigure și predictibile tratamente de canal, DENTA CLINIC a investit în aparatură de ultima generație în endodonție: apex locator Apex ID, micromotor Sybronendo tf adaptive, micromotor endo Vdw Silver și Meta Biomed pentru obturație de canal prin injectarea gutapercii la cald.

Apex locatorul este un dispozitiv care ajută la stabilirea lungimii radacinii. În acest fel, conferă medicului stomatolog siguranța unui tratament de canal corect. Studiile ne arată că tratamentul de canal clasic are o rată de reușită de 50-60%, în timp ce utilizarea microscopului asigură o rată de succes de peste 90%, eliminând numeroase riscuri.

Tratamentele vor fi monitorizate pe termen îndelungat prin consulturi periodice la 6 luni, 1 an, 2 ani, etc și prin realizarea unor radiografii de control. Tratamentul endodontic sub microscop, poate fi considerat uneori prohibitiv ca preț, dar vă poate oferi ceea ce nimeni nu poate cumpăra azi: dintele propriu. Reintervențiile determinate de obicei de calitatea scazută a manoperei presupun adeseori costuri mai mari decât tratamentul inițial. Atunci când trebuie să luați o decizie de tratament obtineți mai întai toate informatiile pentru a beneficia de toate progresele actuale ale endodontiei și medicinei dentare.

• fisura dintelui
  • carie profundă
  • un traumatism dentar

• sensibilitatea dintelui în cazul consumului de alimente reci sau fierbinți
  • durere în cazul in care pacientul mestecă pe dintele respective
  • colorație a dintelui
  • durere constantă

În ce constă tratamentul de canal radicular?

Un tratament de canal radicular cunoaște mai multe etape, după cum urmează:

• crearea accesului prin spatele dintelui sau prin coroană
  • ulterior îndepărtării pulpei afectate, camera pulpară și canalele radiculare vor fi curățate, lărgite și dezinfectate pentru a se putea realiza obturația
  • dacă situația o impune se poate realiza o obturație temporară pentru a proteja dintele, obturație ce va fi înlocuită de una permanentă
  • în fiecare canal se va introduce un material și se sigilează prin cimentare. În unele situații se inserează un pivot din metal sau din fibră de sticlă, pentru susținerea structurii
  • reconstrucția coronară a dintelui