TRATAMENTUL DE CANAL

Tratamentul de canal se aplică în cazul în care nervul dintelui este distrus ireversibil de carie sau de o traumă. În acesată situație pulpa dentară se poate inflama, își mărește volumul și, datorită presiunii exercitate asupra cavității pulpare, apare senzația de durere.

• - fisura dintelui,
  • - o carie profundă,
  • - un traumatism dentar.

• - sensibilitatea dintelui în cazul consumului de alimente reci sau fierbinți,
  • - durere în cazul in care pacientul mestecă pe dintele respectiv,
  • - colorație a dintelui
  • - durere constantă.

De ce sa folosim microscopul in tratamentul endodontic?

Tratamentul endodontic efectuat cu ajutorul microscopului ZEISS OPMI PICO este in prezent cel mai complex mod de lucru in endodontie. Intotdeauna un tratament dentar de calitate necesita pe langa experienta si profesionalismul echipei medicale folosirea aparaturii si tehnologiilor performante pentru ca rezultatul sa fie unul conform asteptarilor.

Microscopul poate fi folosit in toate procedurile stomatologice, dar cel mai adesea este utilizat in endodontie pentru tratamentele de canal. Inflamatiile sau infectiile pulpare apar cel mai adesea datorita agresiunii bacteriene din cariile profunde sau de mari dimensiuni, traumatismelor la nivelul danturii sau afectiunilor parodontale. Dacă nu se instituie un tratament endodontic complet și complex, infectia se poate extinde la tesuturile invecinate, dintele trebuie extras de pe arcada, el constituind o sursă de durere și un focar de infecție pentru organism.

Tratamentul endodontic mai este cunoscut si sub numele de “tratament de canal” sau “scoaterea nervului”. El reprezinta una dintre cele mai frecvente proceduri stomatologice care trateaza inflamatiile si infectiile prezente in interiorul dintelui (camera pulpara si intreg sistemul de canale radiculare), protejandu-l astfel de complicatii si infectii ulterioare care pot duce la pierderea dintelui de pe arcada.Pe langa folosirea microscopului ZEISS OPMI PICO,clinicile noastre reusesc sa adapteze metode de utilizare a sistemului de izolare cu folii de diga.

Cum izolam?

Izolarea dintelui se realizeaza cu ajutorul unui sistem numit diga dentara. Aceasta consta in aplicarea unei folii din latex, sustinuta pe dinte cu ajutorul unei cleme si a unei rame. Avantajele acestui sistem sunt multiple:

– asigura un camp de lucru uscat ,dezinfectat, fara saliva si sange

– protejeaza partile moi adiacente( limba, obraji, buze)

– imbunatateste vizibilitatea

In domeniul endodontiei se spune ca "nici un tratament endodontic nu ar trebui realizat fara diga".

Pentru a putea realize cele mai sigure si predictibile tratamente de canal, DENTA CLINIC a investit in aparatura de ultima generatie in endodontie : apex locator Apex ID,micromotor Sybronendo tf adaptive, micromotor endo Vdw Silver si Meta Biomed pentru obturatie de canal prin injectarea gutapercii la cald.

Apex locatorul este un dispozitiv care ajuta la stabilirea lungimii radacinii. In acest fel, confera medicului stomatolog siguranta unui tratament de canal corect. Studiile ne arată că tratamentul de canal clasic are o rată de reușită de 50-60%, în timp ce utilizarea microscopului asigură o rată de succes de peste 90%, eliminând numeroase riscuri.

Tratamentele vor fi monitorizate pe termen indelungat prin consulturi periodice la 6 luni, 1 an, 2 ani, etc si prin realizarea unor radiografii de control. Tratamentul endodontic sub microscop, poate fi considerat uneori prohibitiv ca preț, dar va poate oferi ceea ce nimeni nu poate cumpara azi: dintele propriu. Reintervențiile determinate de obicei de calitatea scazuta a manoperei presupun adeseori costuri mai mari decat tratamentul initial. Atunci cand trebuie sa luati o decizie de tratament obtineti mai intai toate informatiile pentru a beneficia de toate progresele actuale ale endodontiei si medicinei dentare.

În ce constă tratamentul de canal radicular?

Un tratament de canal radicular cunoaște mai multe etape, după cum urmează:

• – creearea accesului prin spatele dintelui sau prin coroană;
  • - ulterior îndepărtării pulpei afectate, camera pulpară și canalele radiculare vor fi curățate, lărgite și dezinfectate pentru a se putea realiza obturația;
  • - dacă situația o impune se poate realiza o obturație temporară pentru a proteja dintele, obturație ce va fi înlocuită de una permanentă;
  • - în fiecare canal se va introduce un material și se sigilează prin cimentare. În unele situații se inserează un pivot din metal sau din fibră de sticlă, pentru susținerea structurii;
  • - reconstrucția coronară a dintelui.

Important