PEDODONTIE | DentaClinic

PEDODONȚIE

DENTA CLINIC KIDS este singura clinică stomatologică din județul Vâlcea dedicată copiilor. Conceptul medical este bazat pe încurajarea copiilor de a se juca și a se distra în spațiul cel mai temut de generațiile anterioare..

Creăm experiențe care asigură sănătatea adulților de mâine

Evenimentele organizate periodic de clinică îi ajută pe copii să-și înceapă vizita cu joaca în spațiul de așteptare, cu joaca în cabinet - pe scaunul dedicat tratamentului stomatologic - și să-și continue joaca având ce povesti prietenilor de aceeași vârstă din parc ori din curtea blocului.

Medicii clinicii au antrenamentul lucrului cu copiii de toate vârstele, al dialogului adaptat la subiectele și la visele micilor pacienți. Lumea poveștilor, a întâmplărilor în care binele învinge întotdeauna răul și finalul este unul al fericirii eterne, este atmosfera în care copiii îi cunosc pe medicii stomatologi și petrec în compania lor o poveste proprie, fără teamă și fără dureri.

Nu întârzia vizita la medicul dentist al copiului tau, pentru:

• Tratamentul curativ și profilactic al dinților copiilor
  • Profilaxia anomaliilor dento-maxilare
  • Prevenirea cariilor și afecțiunilor gingivale
  • Indicații pentru periajul dentar și igiena bucală corectă

Care sunt etapele de creștere a dintilor de lapte?

Dentiția temporară sau caduca de lapte este formată din 20 de dinți incipienți, cu 12 mai puțin decât dantura matură formată din 32 de dinți. Majoritatea copiilor au dentiția de lapte completă pâna în jurul vârstei de 2-3 ani, urmând să o înlocuiască la 6-7 ani cu cea permanentă. Aceste repere de vârstă reprezintă o medie a indicilor temporali atribuiți creșterii pe etape a dinților copiilor, în niciun caz o regulă. Micile neconcordanțe nu au cu necesitate o importanța patologică, fiecare organism dezvoltându-se în propriul ritm.

Care sunt simptomele creșterii dinților de lapte?

Simptomele creșterii dinților de lapte variază de la caz la caz și pot indica totodată o alta problemă de sănatate a micuțului. Prin urmare, un consult pediatric se impune în cazul în care bebelușul pare deosebit de agitat. Iritabilitatea este o consecință firească a disconfortului resimtit de copil atunci când dintele încearcă să penetreze gingia, iritând-o si inflamând-o. Durerea este mai intensă la primele apariții ale dentiției de lapte și la creșterea molarilor (din cauza dimensiunii lor superioare). Salivarea abundentă se poate observa între 3 si 4 luni, deoarece creșterea dinților stimulează producția de salivă. Acest fenomen diferă în mare masură de la un copil la altul. Tusea poate să apară tot pe fondul excesului de salivă, iar copilul are tendința să își atingă des obrăjorii sau să se tragă de urechi, acolo unde se reflectă durerea gingivală.
Tendința de a musca obiecte, jucării, propriile manuțe și degetele este și ea frecventă în timpul creșterii dinților, ca metodă de atenuare a senzațiilor neplăcute prin aplicarea unei presiuni la nivelul gingiei. Alte simptome posibile, dar mai rar întâlnite, sunt tulburările de somn, diareea, febra ușoară sau semne vagi de răceală.

Care este îngrijirea corectă a dinților de lapte?

Îngrijirea corectă a dinților de lapte este esențială pentru sporirea șanselor ca micuțul să aibă o dantură frumoasă și sănătoasă pe toată durata vârstei adulte. În afară de metodele de atenuare a disconfortului produs de creșterea dentiției primare, părinții trebuie să acorde o atenție suficientă și igienei orale. Curățarea cavității bucale este recomandat să înceapă înainte de apariția primilor dintișori, prin badijonarea gingiei superioare și inferioare cu ajutorul unui pansament de tifon steril înmuiat în apă, de două ori pe zi (după prima și ultima masă).

Prevenirea problemelor de sănătate orală presupune și eliminarea factorilor alimentari de mare risc, provocatori de carii și infecții gingivale, precum zahărul și mierea aplicate pe suzetă sau dulciuri între mese și înainte de culcare. În condițiile unei igiene corespunzătoare, se pot aplica o serie de măsuri care să ușureze neplăcerile bebelușului în perioada creșterii dentiției de lapte:

• medicul pediatru poate recomanda analgezice ușoare potrivite vârstei, cu acetaminofen sau ibuprofen
  • cu ajutorul unui accesoriu special sau chiar cu degetul gol foarte curat, masează gingia copilului aproximativ 2 minute consecutiv: chiar dacă inițial va avea tendința să protesteze, această acțiune reduce disconfortul specific gingiilor inflamate și sensibile
  • oferă-i copilului obiecte special concepute pentru a fi roase, pe care le găsești în farmacii sau în magazinele specializate. Mulți părinți folosesc remedii adiacente pentru o tranziție mai ușoară către creșterea dinților de lapte, precum geluri pentru gingii. Experții au, însă, opinii contradictorii cu privire la eficiență și siguranța acestor produse, de aceea este necesar să te consulți cu medicul pediatru înainte să urmezi un astfel de tratament.

Odată cu apariţia completă a configuraţie dentare temporare, dinţii de lapte au nevoie de protecţie împotriva cariilor dentare, deoarece smalţul lor este fragil, sfărămicios și usor de pătruns de agenţii patogeni. Credinţa greșită a unor părinţi că dinţii primari nu au nevoie de îngrijijre este greșită, deoarece cariile lor pot afecta mugurele viitorilor dinţi definitivi. Până la 4 ani, toţi copiii au nevoie de ajutor pentru a se spală pe dinţisori cu periuţe mici, speciale și pastă de dinţi destinată exclusiv uzului infantil. După această vârstă, se poate utiliza o perie și pastă normală. Periajul dinţilor de lapte devine obligatoriu după vârsta de 1 an.

Părinții sunt sfătuiți să preîntâmpine viitoare probleme dentare prin limitarea consumului de bomboane, caramele, acadele și alte dulciuri de acest gen. În plus, este necesară prevenirea dependenței de biberon și suzetă pană la vârste mari (peste 2 ani și jumătate), aceasta fiind o altă cauză a îmbolnvirii dințișorilor de lapte Băuturile dulci și acidulate afectează și ele smalțul dinților, fiind în acelasi timp nerecomandate în consumul zilnic al celor mici.

Care sunt dinții definitivi la copii?
  • Incisivi centrali: 7 ani
  • Incisivi laterali: 8 ani