IMPLANT DENTAR

În prezent, implantul dentar este considerat drept cea mai modernă și mai eficientă soluție de înlocuire a dinților pierduți. Indiferent de modul în care aceștia au fost pierduți (accidente, infecții), noile tehnologii oferă pacienților posibilitatea de a avea un zâmbet perfect, fără a fi nevoiți să sacrifice dinții naturali pentru a ancora lucrări de tipul punților dentare, sau a folosi proteze mobile ce le pot creea un continuu disconfort.

Ce este implantul dentar?

Impantul dentar este o piesă de titan pur (99,95%) în forma unui șurub, ce are rolul de rădăcină artificială, prinsă în osul maxilar, în locul dintelui lipsă. Astfel, reconstrucția este formată din două segmente: unul intraosos (implantul) și unul supraosos (bontul protetic) – deasupra căruia se va ancora o coroană.

Cât de estetic este un implant dentar?

Restaurarea danturii prin intermediul implantului dentar reprezintă cea mai eficientă și mai estetică metodă utilizată în prezent. Noul dinte are aspectul și funcționalitatea unuia normal.

Care sunt avantajele implanturilor dentare?

- salvează dinții: implantul nu sacrifică integritatea dinților învecinați;
- salvează osul: în lipsa dinților maxila începe să se demineralizeze și să se resoarbă afectând echilibrul aparatului masticator;
- costuri reduse: întrucât prin implant se înlocuiește un singur dinte și nu trei (cum este cazul unei punți), costurile se apropie de cele ale unei lucrări tradiționale metaloceramice;
- comfortabil și estetic: întrucât implanturile sunt menite să imite în totalitate un dinte sănătos, acestea permit pacienților să zâmbească fără inhibiții și să mestece orice fără griji.

Când este contraindicat implantul dentar?

În general există puține contraindicații în ca privește implantul dentar. Acestea se referă, în mod deosebit, la afecțiuni metabolice (precum diabetul necontrolat), afecțiuni decompensate, boli osoase ori forme de cancer.

Până la ce vârstă îmi pot face un implant dentar?

Vestea bună pentru toți pacienții este că nu există limită de vârstă superioară, întrucât implanturile dentare moderne sunt special tratate și au un design care permite o ancorare fermă chiar și într-un os maxilar cu o densitate scăzută.
Cu toate acestea, există o vârstă minimă și aceasta corespunde perioadei adolescente (respectiv finalizării creșterii osoase).

Ce trebuie să am în vedere înainte de a face un implant dentar?

În primul rând, un control stomatologic va determina în ce măsură aveți carii active, placă bacteriană și tartru, forme active de boală parodontală și infecții de canal. Odată ce aceste probleme au fost rezolvate, medicul dentist vă va putea îndruma pentru a realiza un implant dentar.